درباره‌ی موسسه‌ی ABRSM

مدیر سایت
11 مرداد 1400
درباره‌ی موسسه‌ی  ABRSM

موسسه‌ی ABRSM چیست؟



ABRSM بزرگترین موسسه‌ی آموزشی موسیقی در انگلستان


    یکی از بزرگترین موسسات انتشارات موسیقی در سطح دنیا است. موسسه‌ی ABRSM سالانه بیش از ششصد و پنجاه هزار آزمون موسیقی در بیش از نود کشور دنیا برگزار می‌کند. این موسسه در سال ۱۸۸۹ با همکاری مدیران وقت رویال کالج و رویال آکادمی انگلستان تاسیس شده‌است.


دو موسسه‌ای که تا کنون از بهترین دانشگاه‌های موسیقی در سطح جهان هستند. هدف موسسه‌ی ABRSM بر اساس اطلاعاتی که در اختیار عموم است گسترش علاقه و علاقه‌مندان به موسیقی است. این موسسه عمیقا باور دارد که هر کسی‌، از هر کجای دنیا، حق دسترسی به عالی‌ترین روش‌های فراگیری موسیقی را دارد.


این هدف را موسسه‌ی ABRSM، بیش از صد و بیست سال پیگیری کرده است.  بر این اساس، ABRSM ساختِ موسیقی فاخر و یادگیری آن را در سطح جهانی پشتیبانی کرده و تشویق می‌کند. مسیر مشخص و واضحی برای پیشرفت در موسیقی معرفی نموده که به سادگی قابل فهم و اندازه‌گیری است و از همه مهم‌تر زبان مشترکی ایجاد نموده برای تعیین سطح و ارتباط هنرجویان و علاقه‌مندان به موسیقی ، از شروع یادگیری تا کارشناسی ارشد، در رشته‌های مختلف نوازندگی و تدریس موسیقی، در بیش از نود کشور دنیا. مدارک این موسسه مستقیما از انگلستان به همه کشورهای دنیا ارسال می‌شود.


آزمون‌های ABRSM

  تقلب و جعل در آزمون‌های این موسسه تقریبا غیرممکن است و این مدارک در انگلستان، آمریکا، کانادا، تمامی کشورهای عربی، هندوستان، مالزی، سنگاپور، استرالیا و ... کار می‌کند و اعتبار دارد.  در سیستم آموزش این موسسه، آنچه که هر هنرجویی از لحظه شروع ساز تا سال اول دانشگاه موسیقی یا کنسرواتوار باید بیاموزد به هشت سطح تقسیم شده است . اگر هر سطح را یک پله بنامیم برای بالا رفتن از این پله‌ها حدودا هشت سال زمان لازم است.


تئوری موسیقی ABRSM

گرید‌های تئوری موسیقی ABRSM دانش موسیقی و درک هنرجویان از کارکرد موسیقی را پله پله ارتقا می‌دهد. ما معتقدیم که توسعه دانش و درک از تئوری موسیقی به نوازندگان در تمام سطوح کمک می کند تا با حساسیت، آگاهی و کنترل بیشتری اجرا کنند.


دوره‌های آموزش موسیقی ABRSM

هر پله یک سال. بعد از طی این مسیر چهار پله دیگر باقی است تا مدرک کارشناسی ارشد موسیقی. بر این اساس هرهنرجویی در هر کجای دنیا و با هر سیستم آموزش و نزد هر استادی که کار می‌کند، قادر است میزان توانایی و سطح دانش خود را نسبت به استاندارد جهانی مورد سنجش قرار دهد. مثلا شما اگر چهار سال ساز زده باشید باید بتوانید پله چهارم این سیستم آموزشی را به سادگی طی کنید.


گرید‌های ABRSM

آیا امکان پرش به پله‌های مختلف و گرفتن مدارک آنها وجود دارد؟ پاسخ مثبت است. هر کس می‌تواند برای گرفتن مدرکِ هر سطحی که مایل است اقدام کند. از آنجا که اساس روش آموزش این موسسه، بر تشویقِ مستمرِ هنرجویان است و انگیزه‌ی واقعی ناشی از احساس پیشرفت، تمامی کسانی که به عنوان امتحان گیرنده در این موسسه کار می‌کنند دوره‌های ویژه‌ای را می‌گذرانند و رفتار و طرز صحبت همگی آنها یکسان، تعلیم دیده، موقر و سراسر تشویق و حمایت است و تمرکز بر کوچکترین پیشرفت و نکته‌ی مثبتی که هر هنرجویی دارد و پرهیز از انتقال هرگونه احساس یاس یا شکست یا عدم توانایی به هنرجویان.



اگر شما به موسیقی علاقه دارید، اگر به فکر یادگیری سازی بوده یا هستید، اگر در حال فراگیری سازی هستید، اگر موسیقی تدریس می کنید، اگر آهنگسازی می‌کنید:  موسسه‌ی ABRSM، برای شما هدیه‌ای خواهد بود بی‌نظیر، انگیزه و احساس  مثبتی در روند کار شما ایجاد خواهد کرد که در هیچ‌جای دیگری چنین چیزی را نخواهید یافت.



باروک آکادمیا


ترجمه: شمیم موحد، برگرفته از موسسه‌ی ABRSM




برای ثبت‌نام آزمون ABRSM اینجا کلیک کنید.

برای شرکت در دوره‌های ABRSM اینجا کلیک کنید.


دیدگاه شما

دیدگاه ها 3
person_outline آرمین روحانی (کاربر مهمان)
3 favorite_border
reply

ممنونم جالب بود

person_outline کامبیز سلیمی (هنرجو)
2 favorite_border
reply

نایس!

person_outline سارا افتخار (هنرجو)
1 favorite_border
reply

میشه کمی در مورد تفاوت این موسسه با سیستم سوزوکی و یا ترینیتی بگید؟!

مطالب مرتبط

تئوری موسیقی ABRSM
مدیر سایت
06 اردیبهشت 1401

تئوری موسیقی ABRSM

دشیفراژ Sight-Reading چیست؟
مدیر سایت
17 آبان 1400

دشیفراژ Sight-Reading چیست؟

پویایی آموزش گروهی 1 (ABRSM)
مدیر سایت
27 شهریور 1400

پویایی آموزش گروهی 1 (ABRSM)

ارزیابی عملکرد آموزش شما (ABRSM)
مدیر سایت
27 خرداد 1400

ارزیابی عملکرد آموزش شما (ABRSM)