مجموعه‌ی بررسی آزمون‌های ABRSM (شماره‌ی ۱)

مدیر سایت
16 اردیبهشت 1403
مجموعه‌ی بررسی آزمون‌های ABRSM (شماره‌ی ۱)

مجموعه‌ی (بررسی آزمون‌های ABRSM)





آزمون ABRSM شماره‌ی ۱

موسسه‌ی BMAcademia تصمیم گرفته است در گذر زمان برخی از نتایج آزمون‌هایی که توسط خود موسسه ثبت‌نام انجام شده را منتشر کند. این کار هم برای نوازندگانی که مایل هستند در آزمون‌های ABRSM شرکت کنند مفید خواهد بود، هم برای کسانی که به طور کلی تلاش می‌کنند از نظریات موسسات معتبر و بین‌المللی مانند ABRSM برای نوازنده‌ی بهتری شدن استفاده کنند. 



در ابتدا اصل نظر ممتحن ABRSM به زبان انگلیسی آورده‌شده است: 



-T. A. Arne: Presto (2nd movt from Sonata No. 6)
"This had good buoyancy at the start. Notes didn’t always enjoy even control of rhythm, and there was a little loss of synchronicity. Some note slips, but these didn’t break the flow."
نمره: 22/30

- Tchaikovsky: Douce rêverie (No. 21 from Album pour enfants, Op. 39)
"The phrases flowed along at a well chosen tempo, giving a lilting feel to the playing. Room for phrases to rise and fall more musically, but there was some feel for the style here."
نمره: 25/30

- Heather Hammond: Changing Times (from Cool Piano 5)
"Tempo was perhaps a little too quick for the opening section, and the gentle mood wasn’t successfully established. The jazz waltz was also quick in tempo, and notes were generally safe, but rhythmic poise was a little lost to velocity."
نمره: 23/30

- Kuhlau: Sonatine
"A stylish opening with good rhythmical flow. The hands didn’t always balance, and there were some technically uneasy patches in the passages involving more quickly moving notes. There was a feel for character, nonetheless."
نمره: 23/30

- Performance as a whole
"A sense of enthusiasm and involvement came across overall, with each item accorded a feeling of room within the sequence of the programme. In terms of musical awareness and understanding of the pieces, there was a definite grasp of their different characters, but phrase and line were not always realised, and the role of each hand was not consistently well achieved. That said, technical delivery was sometimes reliable, and there was a sense of performance overall."
نمره: 23/30


Total mark: 116/150




با هم بررسی کنیم که چگونه این ارزیابی صورت گرفته است: 



- T. A. Arne: Presto (موومان دوم از سونات شماره ۶)

"این قطعه از ابتدا حالتی شناور و پرجنب و جوش داشت. نت‌ها همیشه کنترل یکنواختی بر ریتم نداشتند و کمی از هماهنگی خارج شدند. چند اشتباه نت اتفاق افتاد، اما جریان اجرا قطع نشد."
نمره: ۲۲/۳۰


- چایکوفسکی: Douce rêverie (شماره ۲۱ از آلبوم برای کودکان، اُپوس ۳۹)
"جملات با آهنگ مناسبی جاری شدند و حسی آوازگونه‌ای به اجرا بخشیدند. فرصت برای بالا و پایین شدن موسیقیایی بیشتری وجود داشت، اما حسی از سبک در اینجا احساس می‌شد."
نمره: ۲۵/۳۰


- هدر هموند: Changing Times (از Cool Piano 5)
"تمپو شاید کمی برای بخش آغازین زیاد بود، و حالت آرام به خوبی اجرا نشد. والس جز نیز در تمپوی تند بود، و نت‌ها به طور کلی خوب بودند، اما تعادل ریتمیک تا حدی به دلیل سرعت از دست رفت."
نمره: ۲۳/۳۰


- کولاو: Sonatine
"آغازی شیک با جریان ریتمیک خوب. دست‌ها در طول اجرا متعادل نبودند و در قسمت‌هایی که نت‌ها سریع‌تر حرکت می‌کردند، برخی دشواری‌های فنی وجود داشت. با این حال، حس شخصیت قطعه حفظ شد."
نمره: ۲۳/۳۰


- عملکرد کلی
"حس شور و هیجان در کل اجرا منتقل شد، در اجرای هر قطعه حسی از فضای قطعه  ایجاد شد. از نظر آگاهی موسیقیایی و درک قطعات، درک قطعی از شخصیت‌های مختلف آنها وجود داشت، اما عبارت و خط موسیقی همیشه آنطور که باید محقق نشد و نقش هر دست در طول همه‌ی قطعه به خوبی انجام نگرفت. با این حال، اجرای تکنیکال گاهی اوقات ب بود و بسیار خوب بود و حسی کلی از اجرا وجود داشت."
نمره: ۲۳/۳۰


مجموع نمرات: 
۱۱۶/۱۵۰







مجموعه‌ی (آزمون ABRSM شماره‌ی یک)

دیدگاه شما

دیدگاه ها 0

مطالب مرتبط

ثبت نام آزمون‌های ABRSM
مدیر سایت
02 اردیبهشت 1403

ثبت نام آزمون‌های ABRSM