تسهیل یادگیری از طریق اینترنت

مدیر سایت
01 مهر 1400
تسهیل یادگیری از طریق اینترنت

آموزش آنلاین موسیقی



در این متن به بررسی دلایلی که افراد به آموزش آنلاین نیاز دارند و به خصوص به فواید آموزش آنلاین در یادگیری موسیقی خواهیم پرداخت.
"تکنولوژی" یکی از مهمترین عوامل تغییر در ماهیت زندگی افراد بشر است. در تمامی جنبه‌های زندگی تکنولوژی سبب توسعه، گسترش، بهینه‌سازی و رفاه زندگی افراد شده‌است. فارغ از استفاده‌های درست یا نادرست می‌توان مدعی شد که تکنولوژی همیشه نقش تسهیل کننده‌ای در زندگی افراد بشری داشته‌است.


یادگیری موسیقی و اینترنت

در تمامی حوزه‌های زندگی بشری تکنولوژی نقشی محوری و بنیادین دارد یکی از حوزه‌های (در ایران) که هنوز حیطه‌ی عملکرد‌اش با فناوری‌های روز دنیا بهینه نشده‌است حوزه‌ی آموزش است. متاسفانه بر خلاف دیگر جنبه‌های زندگی تغییر زیادی در زمینه‌ی آموزش با استفاده از ابزار‌های تکنولوژیکی یا قابلیت‌های وسیع اینترنت به عنوان یک مرجع معتبر از دانش ایجاد نشده است .


امروزه شاهد آن هستیم که برخی از کشورها در سیستم‌‌های مدارس و حتی دانشگاه‌های خود از اینترنت به عنوان یک تکنولوژی موثر استفاده نموده و از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند. آموزش آنلاین در موسیقی به عنوان یکی از زبان‌های بین‌المللی در دنیا شناخته می‌شود، بسیار حیاتی و مهم است. آشنایی با انواع موسیقی در سراسر دنیا یکی از دستاورد‌هایی است که از طریق اینترنت و فناوری‌های روز بدست آمده‌است.


آموزش آنلاین موسیقی - باروک آکادمیاحقیقا، کدام یک آموزش از راه دور است؟‌

(در تصویر بالایی، فاصله‌ی آخرین دانشجو تا استاد

چیزی نزدیک ده متر است،‌ در تصویر پایین بیشتر از 

۳۰ سانت فاصله ندارند.)



مزایای آموزش آنلاین موسیقی:

در زمینه‌ی یادگیری موسیقی چند سالی است که حیطه‌های آنلاین وسیعی ایجاد شد‌ه‌است که به برخی دلایل آن می‌پردازم :


1- می‌توانید به هر نوع آموزشی که نیاز دارید دسترسی داشته باشید: در طول دوران هنرجو بودنم بارها همکلاسی‌هایی را دیده‌ام که از مسافت‌های طولانی برای یک کلاس نیم ساعته می‌آمدند و برمی‌گشتند (در بعضی مواقع بیش از 1000 کیلومتر ). قطعا این امکان برای بساری از افراد که به موضوعی خاص و یا تخصصی نیاز دارند بسیار حائز اهمیت است. اینکه بتوانند موسیقی را در شهر و در خانه‌ی خود آموزش ببینند یکی از مهمترین ویژگی‌های آموزش آنلاین موسیقی است. همین نیاز در سطح وسیعی در دنیا اتفاق می‌افتد. همانطور که برخی علاقه‌مند به زبان چینی روسی و ... هستند گستره‌ی سبک‌های موسیقی و همچنین موسیقی‌های تلفیقی هر کشور متفاوت و وسیع است. آموزش آنلاین موسیقی این امکان را فراهم می‌کند تا به دوردست‌ترین موسیقی‌ها نیز دسترسی لحظه‌ای داشته باشیم.


2- امکانات بیشتری در دسترس شما خواهد بود: اینکه بتوانید در طول هفته سوالات و نظرات خود را از استاد موسیقی‌تان بپرسید ، یا دوره‌هایی به شکل آفلاین داشته باشید، یا پکیجی از یک آموزش را با قیمت مناسب خریداری نموده و آن را بارها و بارها تماشا کنید همگی از امکاناتی است که در زمینه‌ی آموزش آنلاین به آن‌ها دسترسی خواهید داشت.


3- می‌توانید در راحت‌ترین مکان آموزش ببینید: از دگر فواید آموزش آنلاین موسیقی سهولت آموزش است. آموزش آنلاین موسیقی علاوه بر امکاناتی که دارد به شما امکان تطبیق‌پذیری با جدول برنامه‌ریزی‌های شما را می‌دهد (آموزش آفلاین ). به این معنی که می‌توانید زمان ارایه‌ی تکالیف و اجراهای خود را در آن تعیین کنید و بهترین تکلیف خود را برای استاد موسیقی‌تان ارسال کنید .


   در چند ماهی که در حال فعالییت در مجموعه‌ی بی‌ام‌آکادمیا هستم با ابعاد وسیعی از آموزش آنلاین موسیقی آشنا شده‌ام که به هدف توسعه‌ی موسیقی برای تمام افراد ایجاد شده و نیاز‌های بخش عظیمی از دانش‌پذیران موسیقی را پوشش می‌دهد. فکر اینکه بتوان فرهنگ‌های غنی موسیقی در سراسر دنیا را به هم پیوند داد و فرآیند آموزش را برای همه تسهیل کرد من را مشتاق به نوشتن فواید استفاده کردن از تکنولوژی در زمینه‌ی موسیقی کرده است.






باروک آکادمی




تهیه شده توسط BMAcademia

دیدگاه شما

دیدگاه ها 2
person_outline کامبیز سلیمی (هنرجو)
2 favorite_border
reply

فکر می‌کنم اصلا آموزش باید متحول بشه با این تکنولوژی‌های جدید.

person_outline سارا افتخار (هنرجو)
1 favorite_border
reply

لایک!

مطالب مرتبط

تئوری موسیقی ABRSM
مدیر سایت
06 اردیبهشت 1401

تئوری موسیقی ABRSM

پویایی آموزش گروهی 1 (ABRSM)
مدیر سایت
27 شهریور 1400

پویایی آموزش گروهی 1 (ABRSM)

ارزیابی عملکرد آموزش شما (ABRSM)
مدیر سایت
27 خرداد 1400

ارزیابی عملکرد آموزش شما (ABRSM)