آموزشگاه آنلاین آموزش موسیقی

مدیر سایت
12 تیر 1401
آموزشگاه آنلاین آموزش موسیقی

آموزشگاه آنلاین آموزش موسیقی


امروزه آموزش و یادگیری آنلاین بهترین روش برای پیشرفت در هر زمینه‌ای شده است. چرا که نیاز به حاضر شدن در سر ساعت مشخص و مکان مشخص نیست. می‌توانید در خانه خود بنشینید، لپ تاپ یا موبایل خود را روشن کنید، به لینک مورد نظر رفته و کلاس بعدی درس را مشاهده کنید. نت‌برداری کنید و هرجایی که متوجه منظور استاد نشدید دوباره به عقب باز گردید و با دقت بیشتر به دروس او گوش فرا دهید. نکته‌ی دیگری نیز وجود دارد و آن این است که شما در زمان دلخواه خود می‌توانید به کلاس درس بروید. هیچ اجباری وجود ندارد که حتما باید سر این ساعت و در فلان روز، در کلاس حاضر شوید. البته خیلی‌ها به اشتباه فکر می‌کنند چون آموزش به صورت آنلاین می‌باشد، نیاز به تمرین و ممارست کمتری دارد.


موسسه‌ی آنلاین آموزش موسیقی، باروک آکادمیا


آیا وقتی در کلاس آنلاین موسیقی شرکت می‌کنم، نیاز به تمرین کم تری هست؟

 در صورتی که اینطور نیست. در واقع این یکی از عیوب آموزش و یادگیری آنلاین است که هنرجویان فکر می‌کنند نیازی به تمرین کمتری وجود دارد. نکته حائز اهمیت دیگر موسسه و آموزشگاهی است که کلاس اموزش آنلاین را برای داوطلبان برگزار می‌کند. ممکن است بعضی از  موسسات و آموزشگاه‌ها برای کم کردن دروس، دست به آموزش آنلاین بزنند زیرا که می‌توان در کلاس‌های آنلاین، با توجه به شرایط موجود، دروس را در زمان کمتری اموزش داد. موسسات و آموزشگاه‌‌های معتبر از این فرصت برای بیشتر پول به دست اوردن استفاده نمی‌کنند. بلکه از این فرصت برای نشان دادن توانایی خود در برگزاری کلاس‌های معتبر استفاده می‌کنند. بعد از شیوع کرونا و آنلاین شدن کلاس‌های مدرسه، آموزشگاه‌ها و موسسات نیز تصمیم به برقراری کلاس های آنلاین گرفتند ولی اساتید مجرب و معتبر در همه موسسات وجود نداشت. در نتیجه آموزش آنلاین باعث پیشرفت موسساتی شد که اساتید مجرب و کار کشته داشتند. از طرف دیگر همین موضوع باعث شکست موسساتی شد که از اساتیدی که با آموزش آنلاین آشنایی نداشتند شد چرا که هنرجویان از نحوه تدریس آنها ناراضی بودند.


پشتیبانی کلاس‌های آنلاین موسیقی

پشتیبانی کلاس آنلاین موسیقیپشتیبانی و امکان برگزاری کلاس های پرسش و پاسخ از مهم ترین عواملی است که یک کلاس آنلاین را معتبر می سازد. در زمینه موسیقی همان طور که می دانید ، تا موقعی که هنرجو شروع به تمرین نواختن نکند، متوجه اشتباه خود نمی شود. یعنی موسیقی علمی است که نیاز به انجام شدن دارد تا نتیجه مورد نظر حاصل شود. از این رو پشتیبانی و امکان برگزاری کلاس های پرسش و پاسخ، راهکاری بود که برای یادگیری آنلاین موسیقی، در بیشتر موسسات و آموزشگاه ها استفاده شد. امکان برقراری ارتباط با استاد یکی از روش‌های پشتیبانی است که هنرجو در این راه می داند، اگر به مشکلی برخورد کرد می‌تواند از استاد خود راهنمایی بخواهد.


موسسه‌ی آنلاین آموزش موسیقی، باروک آکادمیا


مزایای یادگیری آنلاین موسیقی

علت دیگری که مردم ترجیح می‌دهند وقت خود را صرف یادگیری آنلاین موسیقی کنند، رفت و آمد‌های هر روزه و خسته کننده است. فکر کنید اموزشگاه معتبری پیدا کرده اید که به شیوه تدریس اساتید آنها کاملا اعتماد دارید و هر کسی به کلاس‌های اساتید این موسسه رفته اس، به خوبی با موسیقی آشنا شده و بعد از مدتی در ساز مورد نظر خود حرفه‌ای شده است. این اموزشگاه در وسط شهر تهران قرار دارد و برای حضور در کلاس، ساعاتی زیادی را باید در مسیر رفت و برگشت باشید. ترافیک تهران را هرگز فراموش نکنید که موجب کلافگی شما می‌شود و همین موضوع در یادگیری شما تاثیر دارد یا موقعیتی را تصور کنید که آموزشگاه یا موسسه موسیقی معتبری را پیدا کرده اید ولی در شهر و استان شما وجود ندارد. برای یادگیری باید به شهر یا استان دیگر سفر کنید. یادگیری آنلاین موسیقی تنها راهکاری است که می‌توانید به کمک آن مشکل رفت و آمدهای روزانه و دوری مسافت موسسه یا آموزشگاه را حل کنید. طبق تحقیقی که در دانشگاه لوزیانا آمریکا در سال 2010 صورت گرفته است فعالیت‌های مرتبط با موضوع کلاس درس در کلاس‌های آنلاین 36 درصد بیشتر از کلاس های حضوری است. یعنی با توجه به غیرحضوری بودن کلاس‌ها، استاد تسلط بیشتری بر کلاس درس و هنرجویان داشته و بیشتر از کلاس های حضوری می‌تواند تمرکز افراد را به موضوع مشخص جلب کند. در واقع زمانی که هنرجو در کلاس های آنلاین برای یادگیری می گذارد مفید تر از زمانی است که در کلاس های حضوری صرف می کند.


چند نوع آموزش آنلاین وجود دارد؟

در ادامه‌ می‌خواهیم به دو نوع از آموزش آنلاین اشاره کنیم. اولی آموزش آنلاین به صورت ویدئو ضبط شده و دومی آموزش آنلاین به صورت لایو.  در آموزش آنلاین به صورت ویدئو ضبط شده ، شما می توانید هر موقع که خواستید به تماشای ویدئو ها بنشینید و زمان و مکان مشاهده ویدئو در اختیار شماست. البته که اگر موضوعی را متوجه نشدید می‌توانید با مشاهده دوباره صحبت‌های استاد، ابهامات خود را برطرف کنید. دراین روش نمی‌توانید از استاد خود به صورت مستقیم سوال بپرسید و مجبورید که از طریق راه‌های پشتیبانی سوالات خود را بپرسید. در دوره‌های وبینار، شما می‌توانید پشت سیستم خود بنشینید یا موبایل و تبلت خود را روشن کنید، به لینک مورد نظر رفته و در کلاس حاضر شوید. در دوره‌هایی که به صورت وبینار شکل می‌گیرند، زمان یادگیری دست شما نیست بلکه زمان خاصی از طرف موسسه و آموزشگاه به شما اعلام می شود که شما موظف هستید در همان زمان به لینک مورد نظر مراجعه کنید. این کلاس ها به صورت آنلاین و مستقیم می باشند. یعنی فیلم‌های ضبط شده در اختیار شما قرار نمی گیرد بلکه استاد در همان زمان به شما مطالب را آموزش می دهد. از مزایای کلاس آنلاین لایو این است که شما با استاد تعامل دارید و اگر سوالی برایتان پیش آمد می توانید از او بپرسید. از طرفی شما مانند دوره های ضبط شده(پکیج ها و یا دوره‌های آموزش ویدئو محور) نمی توانید ویدئو را به زمان های قبلی و بعدی انتقال دهید. وبینار بیشترین شباهت را به کلاس درس حضوری دارد.


موسسه‌ی آنلاین آموزش موسیقی، باروک آکادمیا


هزینه‌ی دوره های یادگیری آنلاین موسیقی 

در بیشتر دوره هایی که به صورت آنلاین برگزار می شود، قیمت‌ها مناسب‌تر از دوره‌های حضوری است. خیلی از داوطلبان فکر می‌کنند که این مسئله بدین معناست که کیفیت کلاس‌های حضوری بیشتر از کیفیت کلاس‌های غیرحضوری یا آنلاین است. در صورتی که تصور آن ها اشتباه است. این موضوع بستگی به موسسه یا آموزشگاهی دارد که دوره‌های آنلاین موسیقی را برگزار می کند. کیفیت در کلاس‌های یادگیری آنلاین موسیقی نباید با کلاس های حضوری تفاوتی داشته باشد. دلیل تفاوت قیمت فقط و فقط به دلیل عدم حضور شما در مکان مشخص است. همین مسئله باعث می‌شود که موسسات و آموزشگاه‌ها هزینه کمتری برای برگزاری کلاس ها متحمل شوند و بخاطر همین از هزینه دوره یادگیری آنلاین موسیقی شما کاسته می شود.


آیا در وبینار موسیقی امکان ضبط ویدئو وجود دارد؟

بیشتر موسسات و آموزشگاه ها برای حفظ نحوه تدریس اساتید خود این امکان را در اختیار هنرجویان قرار نمی‌دهند. بلکه از هر جلسه ویدئو ادیت شده ای برای هنرجو می فرستند. هدف آنها این است که اجازه ندهند حق کسانی که برای یادگیری آنلاین موسیقی هزینه کرده اند ضایع شود. چرا که با ضبط ویدئو اموزش استاد هر کسی بدون پرداخت هزینه می تواند به آن آموزش دسترسی پیدا کند. تمرین ها چطور توسط اساتید پیگیری می شوند؟ خیلی ها بر این باور هستند که کلاس های آنلاین موسیقی دارای راهکاری برای حل تمارین و پیگیری تکالیف نیستند. چرا که هنرجویان در این زمینه از هم کمک می گیرند و نمی شود به نتایج تمارین و آزمون هایی که به صورت آنلاین برگزار می شود، اعتماد کرد. سعی بر این است که برای هر شخص با توجه به توانایی و تلاش وکوشش او نسبت به یادگیری، تمارین مشخص و منحصر به فردی ارائه شود. همین امر باعث می‌شود که هنرجویان در زمینه توانایی خودشان پیشرفت کنند و البته نتیجه کار نیز راضی کننده خواهد بود. 


موسسه‌ی آنلاین آموزش موسیقی، باروک آکادمیا


آیا در کلاس‌های موسیقی آنلاین امکان تعامل با سایر هم کلاسی ها وجود دارد؟

متاسفانه بسیاری از سیستم‌های آموزشی آنلاین امکان تعامل با سایر هنرجویان را فراهم نمی‌کنند. این امر یا به دلیل عدم اهمیت این موضوع است و یا اینکه در پلتفورم آموزشی آنها این سیستم تعریف نشده است. ولی موسسات آموزشی معتبر در سراسر دنیا در پلتفورم آموزش آنلاین خود امکان تعامل با سایر هنرجویان را از طریق تالار گفتگو و یا قسمت‌هایی مخصوص این موضوع ایجاد کرده‌اند. بسیار از هنرجویان دوستان صمیمی خود را از طریق همین تالار‌های گفتگو و کلاس‌های آنلاین پیدا کرده‌اند. 












آموزشگاه آنلاین موسیقی، 

دیدگاه شما

دیدگاه ها 0